top of page
Програм креативне радионице „ДУГА“
Због све већег насиља и лошег утицаја друштва као и кризе вредности која се огледа у
свим аспектима савременог живота створена је идеја да се кроз ове радионице бавимо
људским вредностима ако желимо бољи свет, па зато са тим треба почети од најранијег
узраста.
Деца много боље уче када се садржаји који се уче обрађују тако да се ангажују различите
врсте интелигенција кроз песму, покрет, цртеж, боју, глуму, логичку анализу.
Радионице су најбољи начин учења јер подразумевају интерактиван однос учесника у
којем се ангађују различити аспекти нашег бића и различите врсте интелигенција.
Није цилја да овде деца долазе да би само стекла знања о различитим садржајима већ
да стекну одређене вештине и развију вредности које су неопходне за успешан и
квалитетан живот у будућности.
То значи да их оспособимо да буду сналажљиви, да умеју да сарађују, комуницирају,
решавају проблеме, конфликте, да умеју да планирају. Кроз радионице, у оквиру
активности се пружа деци прилика да доживе шта занчи сарадња, превазилажење
конфликата, решавање проблема, емпатија и толеранција.
Холистички приступ у раду са децом подразумева ангажовање целог бића у процесу
учења. Са овом децом млађег узраса нарочито је важно да у процесу учења ангажујемо
децу на физичком нивоу кроз рад са покретом, ритмом и координацијом. Циљ је да
активности које су прилагођене овом узрасту од 3-6 година подстичу развој
самопоуздања, критичког мишљења, емоцијалне интелигенције и креативности. То је
неопходан скуп вештина које ће помоћи да се дете оспособи и да позитивно одговори на
сталне промену у друштву и његове различтости. Поккушаћемо да кроз интерактиван рад
и експерименте дете упозна себе и своје сппособности, да јача упорност, самомпоуздање и
поштовање себе али и других, да поштује различитости, решава конфликтне ситуације,
схвати занчај заједништва и сарадње у групи, научи да прима али и даје љубав, да научи
да дели, схвати лепоту давања, стекне емпатију и научи да не повређује друге ни физички
ни речима. Руке су за грљење, а речи могу бити лепе као цвеће или болне као трње.
Неговаћемо лепо понашање кроз разне ситуације, богаћењем речника, вежбати
концентрацију, стрпљење, прихватање емоција које су потпуно у реду да их покажемо.
План и програм креативне радионице „Дуга“
Септембар – Месец упознавања
• Ово сам ја
• Месец упознајем се покретом
• Евалуација групе
Октобар – Месец дечијих осећања
• Сви смо различити
• Временска прогноза осећања
• Дрво богатства – дрво толеранције
Новембар – Месец поштовања
• Поштовање и самопоштовање – кроз покрет
• Ја сам звезда
• Моје руке могу...
Децембар – Месец радосних осећања
• Коцка осећања
• Емоције кроз покрет
• Емоције кроз боје
Јануар – Месец прихватања
• Прихватам те – прихваташ ме
• О другарству
• Пано – како си?
Фебруар – Месец љубави
• Срећни сунђери
• Подели љубав
• Моја чула – сензорне вештине
Март – Месец прича (развој језичких вештина)
• За маме и остале даме
• Причам ти причу
• Речник
Април – Месец екологије
• Мали истраживачи природе
• Експеримент (о семену, води и биљкама)
• Рециклажа и екологија
Мај – Месец породице
• Лепота различитости – дуга
• Хоћу цвеће, нећу трње
• Школа срца
• Кутија срећних и мање срећних осећања
• Моја породица и ја
• Бонтонирање – прича о неваљалом Билу
Јун – Месец успеха
bottom of page



